What Einstein Got Right: General Relativity
S1, E2: Einstein's greatest triumph was his general theory of relativity, which built on special relativity and led to a radically new understanding of the geometry of space and time. Einstein followed a rocky road to this breakthrough, with mistakes that hampered his progress and almost gave the honor of discovery to a rival.