What Is Heard - Upanishads
S1, E3: The Upanishads constitute the philosophical or wisdom texts of the Hindu Vedas. Study the composition of the Brihadaranyaka and Chandogya Upanishads, containing spiritual arguments and dialogues revealing the underlying unity of brahman (ultimate reality) and atman (the self or soul). Trace the Upanishads' influence on Westerners.