When Regions Collide!
S20, E43: Our heroes visit the Cerulean Gym, where the Alola students get their first taste of a Gym battle! Mallow and Lana challenge Misty, who praises their battle instincts after her victory. Next, Sophocles and Lillie face Brock and his Geodude—and Sophocles forgets that the Kanto Geodude is a Ground type, so his Electric-type moves won’t work! Kiawe’s Turtonator goes up against Brock’s Steelix, and both Trainers show their full power as Steelix Mega Evolves and Turtonator uses a Z-Move. Finally, it’s Ash and Pikachu vs. Misty and Gyarados, just like old times! Misty also uses Mega Evolution, but Pikachu’s Z-Move manages to take down the mighty Mega Gyarados!