Why Mathematics Works So Well with Physics
S1, E2: Physics is a mathematical science. But why should manipulating numbers give insight into how the world works? This question was famously posed by physicist Eugene Wigner in his 1960 paper, “The Unreasonable Effectiveness of Mathematics in the Natural Sciences.” Explore proposed answers, including Max Tegmark’s assertion that the world is, in fact, a mathematical system.