Your House as an Engineered System
S1, E2: In the first of four segments on your house as a technological system, review the eight engineered subsystems that go into modern dwellings. Then discover the miracle of building codes, which ensure that every new house is safe, constructible, and reasonably economical without involving an engineer in each design.