시즌 1, 에피소드 1: 1937: James Herriot seizes an opportunity to interview for a job as a veterinary assistant in Yorkshire, in the magnificent rolling hills of the Dales. He meets Siegfried Farnon, his potential new boss who is idiosyncratic and chaotic, and his shrewd housekeeper Mrs. Hall. James is immediately thrown into the deep end when Siegfried takes him out to the local farms to put his skills to the test.