I Am Durán I Am Durán
Featuring: Roberto Durán, Mike Tyson, Sylvester Stallone, Robert De Niro, Don King, Oscar De La Hoya, Marvin Hagler and Sugar Ray Leonard. Roberto Durán is a boxing behemoth, a titanic figure with a career straddling five epic decades who is regarded as one of the most entertaining and skilled fighters of all time. I Am Durán tells his story, inextricably interwoven with the story of the nation of Panama. As Roberto Durán rose, fell, and rose again, staggering between glory and disaster, buffeted by the brutal blows of his opponents and of life itself – so did his beloved Panama. A country brought to its knees as a pawn in violent regional and international politics and suffering from the harsh yoke of dictator Manuel Noriega's ruthless regime, in its darkest hour Panama needed a hero, a voice, and an identity. Roberto Durán's impact transcended boxing and politics. Born a fighter, his success inside the ring transformed him into an icon, yet it was his flaws and failures outside the ring that made him a hero and continue to ensure that his universal appeal and popularity endure to this day.