The Last Jew from Drohobych
The Last Jew from Drohobych is the story of Alfred Schreyer - in his own words - the only surviving pre-WWII Jewish resident in this Western Ukraine town. In the 1930s, Schreyer was a student of the eminent Polish writer, Bruno Schulz. During the Nazi occupation he survived forced labor and concentration camps. He returned home - after the war - alone. Schreyer became a singer and violinist in a local Cinema Lobby Orchestra, which was - until 1963 - a truly unique Soviet tradition in cinema culture. Today, Alfred Schreyer is living history; his life story chronicles a century in Drohobych caught between tragedy and resilience.