Masters of Classical Music: Antonin Dvorák - Symphony No. 9
The series Masters of Classical Music allows the listener to experience and enjoy great music from the Baroque period up to the present day in an entirely new way, offering a combination of documentary material and a complete performance of the featured work. This episode includes a live-recording of Antonín Dvorák’s popular Symphony No. 9 “From the New World” from the Teatro Massimo in Palermo in 2002 with the Berlin Philharmonic under Claudio Abbado. In the documentary explains host Michael Beckerman how Dvorák combined elements of American folk music with the great European symphonic tradition to create one of the most popular Romantic masterpieces.