Jules and Jim Jules and Jim
Hailed as one of the finest films ever made, legendary director Francois Truffaut’s early masterpiece Jules and Jim charts the relationship between two friends and the object of their mutual obsession over the course of twenty-five years. Jeanne Moreau stars as Catherine, the alluring and willful young woman whose enigmatic smile and passionate nature lure Jules (Oskar Werner) and Jim (Henri Serre) into one of cinema’s most captivating romantic triangles. An exuberant and poignant meditation on freedom, loyalty, and the fortitude of love, Jules and Jim was a worldwide smash upon its release in 1962 and remains as audacious and entrancing today.