Gwen Cummings (Sandra Bullock), a successful N.Y. journalist and ultimate party girl, loves to have good time! Trouble is, she never can tell when she's had enough. When she borrows her sister's (Elizabeth Perkins) wedding limo and plows it into someone's front porch, the wild life she shares with her boyfriend, Jasper (Dominic West), comes to a screeching halt. She earns herself a DUI and a 28-day stretch in rehab. There, she faces an unthinkable set of rules (no cell phones!) and some strange rituals, like chanting and (gulp!) sharing her feelings. Joining up with an eccentric group of fellow rehabbers led by the inimitable Counselor Cornell (Steve Buscemi), Gwen embarks on a touching and often hilarious road to recovery where she learns that life is not always a party and that real happiness comes from within.