48 Hrs. 48 Hrs.
Nick Nolte and Eddie Murphy make one of the most unusual and entertaining teams ever in Walter Hill's roller-coaster thriller, 48 Hrs. Nolte is a rough-edged cop after two vicious cop-killers. He can't do it without the help of smooth and dapper Murphy, who is serving time for a half-million dollar robbery. This unlikely partnership trades laughs as often as punches as both pursue their separate goals: Nolte wants the villains; Murphy wants his money and some much-needed female companionship. Watch for Murphy's hilarious scene in a redneck country-western bar-you'll want to see it again and again.