A Lesson in Love
One of Ingmar Bergman’s most satisfying marital comedies, A Lesson in Love stars the droll and sparkling duo of Eva Dahlbeck and Gunnar Björnstrand as a couple deep into their married years and seeking fresh pastures. Björnstrand’s gynecologist falls for one of his patients (Yvonne Lombard), while his wife flounces off to Copenhagen to renew her fling with a sculptor (Åke Grönberg). Deftly interspersing scenes of farce with interludes of tranquil reflection, A Lesson in Love serves as an aperitif before the full-blown comic brilliance of Smiles of a Summer Night the following year.