A Quiet Passion
Who was Emily Dickinson? Who was hidden behind the poet that spent most of her life at their parents’ home in Amherst, Massachusetts? The mansion where she lived serves as a backdrop of a non-conventional woman of whom very little is known. She was born in 1803 and considered a talented child, but an emotional trauma obliged her to give up her studies. It was since then that she retired from society and started writing poems. Despite her lonely life, her literary work transports you to her passionate world.