Abel's Field
Left motherless by tragedy and abandoned by his father, high school senior Seth McArdle (Samuel Davis) has been put under enormous pressure to support his little sisters. At school, he endures the daily bullying of the football team. When he fights back, he's singled out for punishment, assigned to an after-school work detail under the supervision of a reserved groundskeeper, Abel (Kevin Sorbo). Much to his surprise, Seth discovers that Abel may be the only one who truly understands his struggles. As dark times lure Seth towards desperate measures, the reluctant Abel may be the one person who can point him back towards the light.