Ajami
Ajami is an area of Jaffa where Arabs, Palestinians, Jews and Christians try to live together in an atmosphere that is -to say the least - electric. Omar, an Israeli Arab, struggles to save his family from elimination by a gang of extortionists. He also courts a beautiful Christian girl, Hadir, but marrying her is far from obvious. Malek, an illegal Palestinian worker, tries to collect enough money to pay for his mother's operation. Dando, an Israeli cop, does his utmost to trace his missing brother who may have been killed by Palestinians. Binj, Malek and Omar's Arab friend, suffers from being rejected by other members of his community for mixing with an Israeli girl. All of them are bound to meet violence.