Alice Schwarzer
Alice Schwarzer, journalist, author and publisher, has been a media star since the 1970s through her many television appearances and as a leader of discussion panels. The focus of her work is women's self-determination. With Emma and her media presence, Alice Schwarzer has managed to bring feminist issues to the center of society. She is loved and hated for this. There is hardly anyone she leaves cold. Alice Schwarzer, the cinema documentary is the biography of a feisty journalist who never lets up, and a journey through the history of feminism from the second women's movement to today.