Ambrose Akinmusire Quartet - Live at Jazz à Vienne
This young trumpet player, an American of Nigerian heritage, has an impeccable background (from Berkeley High School to the first prize in the Thelonious Monk competition in 2007), but is much more than an impressive academic CV. He aims to create a personal world 'dedicated to beauty'. Akinmusire was born and raised in Oakland, California and first attracted the attention of the saxophonist St...