Bach - Partita No. 2 and Sonata No. 3
Celebrated German violinist Isabelle Faust performs two of J. S. Bach’s incredible works for solo violin: Partita No. 2 in D minor (BWV 1004), and Sonata No. 3 in C major (BWV 1005). Both works are part of the composer’s well-known Sonatas and Partitas for Solo Violin (BWV 1001-1006). Partita No. 2 is made up of four dance movements, concluded by its famous Chaconne, a monumental piece within t...