Ballet 422
Following his success at New York City Ballet’s Choreographic Institute, Justin Peck became the only current dancer to choreograph for the Company. With just two months to work, he has been commissioned to create the only new ballet in the 2013 winter season. Justin has chosen to set his piece to the 1935 composition, Sinfonietta La Jolla. It will be the 422nd new ballet in the Company's history.