Barefoot Gen
An historical anime: Barefoot Gen tells the story of a boy's struggle to survive the nuclear fallout of the Hiroshima Bombing. Based on real events, Barefoot Gen is a story of courage, survival and a harrowing experience not for the faint-hearted.