Barefoot in the Park
Master of Broadway comedy Neil Simon adapted his hit play about a conservative young lawyer and his off-the-wall bride for this warm film classic. Robert Redford is Mister Straight. Jane Fonda is his new wife, who dedicates her life to the pursuit of fun. As the ecstasy of the honeymoon gives way to the reality of setting up housekeeping in a five-flight walk-up, the harmony of marriage turns to comical discord. The mother-in-law complains meekly. The middle-aged lothario upstairs flirts. Joy turns to anguish. There is little doubt that the young people will kiss and make up by the end of the picture, just as there's little doubt that the mother and the neighbor will find each other. Fonda and Redford make a wonderfully successful comedy team.