Beethoven - Symphony No. 6 in F major, Op. 68
Swiss conductor Philippe Jordan and the Orchestre de l’Opéra national de Paris recorded all of Ludwig van Beethoven’s symphonies in 2014-2015. In this program, Jordan conducts Beethoven’s Symphony No. 6 in F major, Op. 68, also known as the Pastoral Symphony. Beethoven wrote the work upon completion of his Symphony No. 5. Both symphonies premiered at the same legendary, all-Beethoven concert on...