Beethoven - Symphony No. 8 in F major, Op. 93
Swiss conductor Philippe Jordan and the Orchestre de l’Opéra national de Paris recorded all of Ludwig van Beethoven’s symphonies in 2014-2015. In this program, Jordan conducts Beethoven’s Symphony No. 8 in F major, Op. 93. Beethoven wrote the work in 1812 upon completion of his Symphony No. 7. The composer conducted the February 27, 1814 première at a concert in Vienna that also included a repr...