Italian pianist Riccardo Schwartz was born in Milan in 1986, and completed his studies at Conservatorio of Milan as a student of acclaimed musicians such as Riccardo Risaliti, Leonardo Leonardi, and Annibale Rebaudengo. One of his best-known successes is the acclaimed concert cycle of Beethoven's 32 Sonatas.