Beethoven - String Quartets Nos. 3, 8 and 11
Renowned French string quartet Quatuor Ébène marked the 250th birth anniversary of Ludwig van Beethoven (1770-1827) with a remarkable project: recording all of the great composer’s sixteen string quartets. For five years, violinists Pierre Colombet and Gabriel Le Magadure, violist Marie Chilemme, and cellist Raphaël Merlin immersed themselves in Beethoven’s 650 pages of sheet music. Their effor...