Betty Blue
A landmark in French cinema, Jean-Jacques Beineix’s erotically charged and visually intoxicating film also heralded the arrival of a new screen icon, Béatrice Dalle. Laid-back handyman Zorg spends his time doing odd jobs on beach-front chalets, making chilli and harbouring dreams of becoming a writer. His life is turned upside down with the arrival of the beautiful but volatile Betty. They begin a romance fuelled by intense passion but as Betty turns increasingly violent and self-destructive, Zorg tries desperately to halt her slide into insanity.