Bixa Travesty
"Bixa Travesty is, above all, a political film. Trans black singer Linn da Quebrada faces machismo and transphobia in their multiple forms. Linn touches wounds that are bleeding right now as we speak; old-fashioned, square mindsets in Brazil and the world are put at stake. Linn moves away from the victim role and grabs her own weapons. Berlinale - Teddy Awards Best Doc."