Blindness
A doctor's wife becomes the only person with the ability to see in a town where everyone is struck with a mysterious case of sudden blindness. She feigns illness in order to take care of her husband as her surrounding community breaks down into chaos and disorder. Based on a novel by Nobel Prize winner Jose Saramago.