Blood Wedding
Carlos Saura began what would become his Flamenco Trilogy with this depiction of a single dress rehearsal for choreographer Antonio Gades’s adaptation of poet and playwright Federico García Lorca’s tale of passionate revenge. No mere recording of a ballet, Blood Wedding (Bodas de sangre) uses gripping camera work and heart-pounding rhythmic editing to evoke the experience of moving with the dancers every step of the way.