Captain Horatio Hornblower
Screen legend Gregory Peck ("To Kill A Mockingbird") brings to life C.S. Forester's classic nautical hero, Horatio Hornblower. Hornblower battles the French and the Spanish forces during the Napoleonic wars, but also finds time for romance in this spectacle from director Raoul Walsh ("White Heat," "High Sierra"). Co-starring Virginia Mayo ("The Best Years of Our Lives"). Leonard Maltin calls this an "exciting, well-produced sea epic.