Carmen: A Hip Hopera
Set in contemporary Los Angeles, the film stars Golden Globe-nominee Beyoncé Knowles of Destiny’s Child (“Dreamgirls,” “Austin Powers: Goldmember”) as the seductive Carmen, no longer an employee in a cigarette factory but instead an aspiring actress. A cop named Sgt. Derek Hill, who after being ordered by his corrupt superior office Frank Miller to arrest Carmen for her involvement in a bar fight, falls hopelessly and tragically in love with her. After leading Hill down the path to perdition, Carmen deserts him for a top-40 rap star named Blaze. Also starring Mekhi Phifer (“8 Mile,” TVs “ER”), Golden Globe and Emmy Award-nominee Mos Def (TVs “Something the Lord Made,” “The Italian Job”), Casey Lee (“White Chicks,” “True Crime”) and Joy Bryant (“Bobby,” “Welcome Home, Roscoe Jenkins”). Features songs from the Bizet opera with modernized lyrics.