Charles Pathé - Léon Gaumont The First Giants of Cinema
Gaumont Pathé The names mean more than movies. They are the movies. Who remembers the two Frenchmen behind the names? Who remembers Léon Gaumont and Charles Pathé? they created the 7th art In 15 years, starting with nothing, they invented it all. Film studios, dark rooms, the machines, color, sound... Gaumont was a talented engineer, a common fate. built their empires and dominated the world.