Comuneros
The Revolt of the Comuneros was an uprising by the citizens of Castile against Charles I until they lost the Battle of Villalar on 23 April 1521, where the leaders, Juan de Padilla, Juan Bravo, and Francisco Maldonado, were captured and executed.