Desert Dancer
Set in Iran, this powerful and unbelievable true story follows the brave ambition of Afshin Ghaffarian. During the volatile climate of the 2009 presidential election, where many cultural freedoms were threatened, Afshin and some friends (including Elaheh played by Freida Pinto) risk their lives and form an underground dance company. Through banned online videos, they learn from timeless legends who cross all cultural divides, such as Michael Jackson, Gene Kelly and Rudolf Nureyev. Afshin and Elaheh also learn much from each other, most importantly how to embrace their passion for dance and for one another.