Destierros
Border mechanisms that act on migrants are multiple. From shelter to shelter, boarding on trains, migrants aim up north across Mexico to reach the United States and Canada. During the U.S. election, migrants are more than aware that it could be their last chance to cross the border. In complete immersion, Destierros draws a path of reclusion. A path where time is still the longest road between two places.