Dirty Pretty Things
From Stephen Frears, the Oscar nominated director of The Grifters (Best Director, 1990) and Dangerous Liaisons; Dirty Pretty Things stars Audrey Tautou (Amelie) in a harrowing tale of struggle and survival for two immigrants who learn that everything is for sale in London's secret underworld. Part of an invisible working class, Nigerian exile Okwe (Chiwetel Ejiofor) and Turkish chambermaid Senay (Tautou) toil at a west London hotel that is full of illegal activity. Then late one night Okwe makes a shocking discovery, which creates an impossible dilemma and tests the limits of all they know. Honored with numerous European film awards and nominations - including wins at the London Critics Circle Film Awards and the Venice Film Festival - you'll find this gritty urban thriller to be thoroughly engrossing and impossible to forget.