Distant Islands
A search of the essence of Europe through its extreme borders. Longyearbyen, on the island of Spitzbergen is the northernmost inhabited place in Europe, while the southernmost one is La Restinga on El Hierro, the smallest of the Canary Islands. Two distant islands that seem opposite in everything. In the contrasting landscapes, people reveal their past and explore their desires for the future.