An ex-Nazi war criminal assumes a new identity and a new life in suburban America following World War II. But an agent from the U.N.’s War Crimes Commission is on his tail, threatening to expose the lurid past and true identity he keeps secret. Orson Welles directs and stars as Charles Rankin, a professor residing in a quiet Connecticut town with his new American wife, Mary (Loretta Young). Rankin has held strong to his fascist ideals but left nary a shred of evidence, not even a photograph, to identify him as the notorious Franz Kindler. Mr. Wilson (Edward G. Robinson), the man determined to find him, has a plan. But when that “plan” disappears in the woods, Wilson is left with little hope of convincing the townspeople, or Kindler’s naive new wife, who this stranger in their midst really is.