Emil and the Detectives
When Emil travels by bus to visit family in Berlin, his money is stolen by a crook. Emil must get the money back as it is for his grandmother. While following the thief, Emil befriends Gustav, a young boy who helps by gathering all his friends to help get Emil's money back. Emil's cousin also gets involved and they get into more trouble when Emil's pickpocketing turns out to be mixed up with a couple of notorious bank robbers.