Father of a Soldier
The unnaturalness of war for humans, who are toilers and creators, is demonstrated through the life story of an old peasant wine-grower from Georgia. Georgy Makharashvili is on his way to see his son, a wounded soldier staying in hospital. But before the father makes it to the hospital, the son has already left for the front. However, Georgy cannot go back to his village. Together with the Soviet Army, he goes all the way to Berlin, to the victory over Fascism.