Frontier
Texas. 1848. Mexican families are being forced off their land by the Saxon's who come to colonize this unpopulated state. Two Mexican families, the Iturraldes and the Villareals, find their peaceful existence shattered when they refuse to sell their ranches to the Mackenzies, an Irish family who will stop at nothing to get what they want.