Funmilayo Ransome-Kuti
"Funmilayo Ransome-Kuti" explores the life of Fela Kuti's mother, a trailblazing women's rights activist in Nigeria. The film traces her journey from being the first girl to attend Abeokuta Grammar School to studying in London and returning to Nigeria as an educator and organizer. The film highlights her activism and her role as a wife and mother, showcasing her profound impact on history.