Good Dick
"Good Dick" is an unusual fairy tale about a troubled, solitary young woman and the persistent video clerk who draws her out of her claustrophobic world by pursuing a courtship with her. As they become closer, her sexual antipathy is met with his unflinching optimism, until finally her aggressive defenses overwhelm them both. Profoundly affected by his presence in her life, she finds the courage to face her past. Writer, director and lead Marianna Palka has an uncanny knack for understanding the complex give and take of human interaction and the sometimes painful motivations behind them. She has made a raw, joyously unpredictable feature debut touched with sly humor, tender hope and as much upfront honesty as its title implies, "Good Dick."