Gran Gala di Verdi
In 2001, during the Verdi commemorative year, some of the finest singers of our time assembled in Parma to honour the maestro’s memory in a Gran Gala di Verdi. Plácido Domingo, José Carreras, José Cura, Marcelo Alvarez, Barbara Frittoli and Leo Nucci, to name but a few, joined the Coro del Festival Verdi and the Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino under Zubin Mehta to perform some of the most popular opera arias.