Great Expectations
On 07 February 2013, Charles Dickens’ birthday, his most popular novel, Great Expectations, finally had its West End Première as the culmination of the bicentenary celebrations. Jo Clifford’s stunning adaptation was universally acclaimed as a triumph on its UK tour prior to the West End début – ‘its two one hour acts honour both playful demands of living theatre and the themes of the book.’ Graham McLaren’s outstanding, haunting, utterly brilliant, Gothic wonder brings some of the most memorable characters ever created to life. The beautiful yet chilling Estella, the terrifying convict Magwitch, the manipulative Jaggers, the tragic and mysterious Miss Havisham and Pip looking back on his young self - a boy with ‘Great Expectations’.