Hachiko
Chen Jing Xiu (Feng Xiao Gang), a calm university professor, brings home a stray puppy named Ba Tong, much to the dismay of his wife Li Jia Zhen (Chen Chong), who criticizes his lack of professional ambition. Despite her initial resistance, Ba Tong gradually becomes an integral part of their family, demonstrating unwavering loyalty as the couple ages and their children grow. Li Jia Zhen's attempts to rehome the dog fail, and she eventually accepts Ba Tong's presence. The film explores the deep bond between the dog and his adoptive family, ultimately testing the limits of canine devotion. Based on a true story that has been adapted multiple times since the 1920s, this is a 2023 Chinese movie directed by Xu Ang that celebrates the extraordinary relationship between humans and their faithful animal companions.