How Dogs Got Their Shapes
With many breeds and countless variations, canines are one of the most diverse species on Earth. From ears to tails, coats to paws, every part of their bodies is uniquely structured to serve a purpose. How Dogs Got Their Shapes shines a light on a variety of canine shapes to explain how each aspect plays a pivotal role in the evolution, history, and behavior of distinct dog breeds.