Human Desire
Korean War vet Jeff Warren (Glenn Ford) returns to his job as a railroad engineer and quickly succumbs to his boss's wife, Vicky Buckley (played with frank, unvarnished carnality by Gloria Grahame). Thus begins a tangled web of suspicion, sex and murder involving Vicky and her brutish husband Carl (Broderick Crawford). Directed by Fritz Lang, Human Desire evokes a powerful emotional landscape of envy, greed, lust and violent anger.