Interlude in Prague
Tired of demonstrating his talents to a privileged elite, Mozart is brought to the Bohemian city by Baron Saloka, a vain and self-obsessed aristocrat. On his arrival, Mozart is happy to have found the one place on earth where he feels his talent is appreciated and sets about creating a new opera. Set off by a forbidden affair with young soprano Zuzanna, a series of dramatic and tragic events unfold. Overwhelmed by the tangled web of lust, violence and intrigue that surrounds him, Mozart finds inspiration to create the astonishing and dramatic piece of music that will become the operatic masterpiece Don Giovanni.